КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
 - рівень оволодіння історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів, найважливіших історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
 - рівень умінь групування (класифікації) фактів за вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
 - рівень оволодіння практичними вміннями й навичками роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня до історичної події, явища, діяча.
 
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
 
Рівні навчальних досягнень 
 |  
Бали 
 |  
Критерії навчальних досягнень учнів 
 |  
І. Початковий 
 |  
1 
 |  
Учень (учениця) називає одну-дві події,   дати, історичні постаті чи історико-географічні   об'єкти 
 |  
2 
 |  
Учень   (учениця) називає декілька подій, дат, історичних   постатей або історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант   відповіді на рівні «так-ні»; має загальне   уявлення про лічбу часу в історії 
 |  |
3 
 |  
Учень   (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи   постать; упізнати її за описом; співвіднести рік   зі століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну   карту 
 |  |
ІІ. Середній 
 |  
4 
 |  
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті   підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті   історико-географічний об'єкт 
 |  
5 
 |  
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі   ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій 
 |  |
6 
 |  
Учень (учениця)   самостійно відтворює фактичний матеріал   теми, давати стислу характеристику історичній постаті, установлювати   послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації 
 |  |
ІІІ. Достатній 
 |  
7 
 |  
Учень (учениця)   послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє   розуміння історичної термінології, характеризує   події (причини, наслідки, значення),   виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань 
 |  
8 
 |  
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними,   встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти 
 |  |
9 
 |  
Учень (учениця)   оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює   нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ,   самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах   курсу, аналізує зміст історичної карти 
 |  |
ІV. Високий 
 |  
10 
 |  
Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє й   систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії 
 |  
11 
 |  
Учень (учениця)   володіє глибокими знаннями, може вільно та   аргументовано висловлювати   власні судження,   співвідносити історичні процеси з періодом на   основі наукової періодизації історії 
 |  |
12 
 |  
Учень (учениця)   системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує   історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами   інформації, аналізує та узагальнює її 
 | 








Немає коментарів:
Дописати коментар